O księgowości - ogólnie - Rachunkowość

O księgowości - ogólnie - Rachunkowość księgowość marki
datek obrotowy), którego konstrukcja zakłada brak kaskadowego nakładania się podatku poprzez zastosowanie mechanizmu odliczenia podatku pobranego w poprzednich etapach obrotu. W Polsce został wprowadzony przez ustawę z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50). Jednak konieczność harmonizacji polskiego prawa podatkowego z prawem UE zmusiła polskiego ustawodawcę do uregulowania tej kwestii w nowej ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054). Twórcą koncepcji tego podatku był niemiecki przedsiębiorca Carl Friedrich von Siemens, który w swoich pracach z 1920 roku wyłożył jego ideę1, ale powszechnie za twórcę VAT uważany jest francuski ekonomista Maurice LauréŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3w_i_us%C5%82ugJak księgować koszty użytkowania samochodu w firmie?Obecnie w polskim prawie jest kilka możliwości odnośnie ujmowania w koszty działalności firmy kosztów użytkowania samochodu. Zależnie od możliwości danego samochodu i wybranego przez nas sposobu rozliczenia istnieje kilka opcji. Pierwszą opcją będzie zastosowanie najprostszej formy - czyli rozliczenia kosztów z 50% odliczeniem podatku vat od wszystkich wydatków na samochód, łącznie z paliwem. Nie trzeba wtedy prowadzić ewidencji przejazdów. Druga opcja to prowadzenie ewidencji przejazdów i odliczanie 100% podatku vat od wszystkich wydatków na samochód. Może to być jednak dość kłopotliwe - zwłaszcza, że taka opcja jest możliwa tylko przy deklaracji, że samochód jest użytkowany wyłącznie do celów firmowych. Najłatwiej jest załatwić kwestie ewidencji przejazdów dzięki monitoringowi GPS. Ostatnią opcją jest zakup i użytkowanie samochodu dostawczego z wbitym w dowód rejestracyjny przeglądem vat-1 - wtedy odliczamy 100% vat ze wszystkich wydatków bez potrzeby ewidencji przejazdów.Jeżeli potrzebujemy biuraZanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja. Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.